Lezing: Onder Parking 58: een duik in de archeologische opgravingen aan de Zenne

18.11.21

Parking 58 is niet meer en maakt plaats voor het toekomstige administratieve centrum van de Stad Brussel. Deze nieuwe stedelijke werf gaat gepaard met archeologisch onderzoek. Een grootse onderneming! Een oppervlakte van bijna 6.000 m² wordt onderzocht. Talrijke voorwerpen uit het dagelijkse leven en de activiteiten rond de rivier komen in zeer goede staat tevoorschijn. Deze overblijfselen maken het mogelijk om de evolutie van de loop van de Zenne en de ontwikkeling van de middeleeuwse haven van Brussel tussen de 10de en de 15de eeuw in kaart te brengen.

Door Valérie Ghesquière, Urban.brussels, Museum Kunst & Geschiedenis

Praktische informatie

Opgravingen van Parking 58. Gemetselde kade uit de veertiende eeuw, 2019 © urban.brussels