Eerste zondag van de maand : Pride @ the Museum

05.05.24

Elke eerste zondag van de maand opent het museum gratis zijn deuren.

Welkom bij Pride @ The Museum

Voor het derde jaar op rij opent het Museum van de Stad Brussel zijn deuren voor diversiteit, liefde en zelfexpressie. In samenwerking met de Brussels Pride nodigen we je met trots uit voor een uitzonderlijke dag waarop we lgbtqia+ -kunstenaars in de kijker zetten.

Beleef een kleurrijke en boeiende namiddag vol creativiteit en durf!

Op het programma: Manneken-Pis als drag-superster

Heb je Manneken-Pis altijd al eens in een heel andere stijl willen zien? Dan is dit de perfecte gelegenheid! Kom ons beroemde ketje herontdekken vanuit een extravagante en feestelijke invalshoek, samen met Susan From Grindr, finaliste in het eerste seizoen van Drag Race Belgium, en Blanket la Goulue!

13:30, 14:30, 15:30 – LOU, vioolsolo

14:00 – Manneken-Pis en zijn legendes
Dompel jezelf onder in de legendes van Manneken-Pis, verteld vanuit een verrassend perspectief met passie en fantasie.

15:00 – Défilé van Manneken-Pis
Bedenk de zotste outfits en durf ons Brusselse icoon in een volledige nieuwe stijl te kleden.

16:00 – Manneken-Sing
Sluit de dag in stijl af met een te gekke lip-syncbattle, waar muziek en performance samenkomen om onvergetelijke momenten te creëren.

Kom alleen, met familie of met vrienden langs en vier samen met ons liefde en diversiteit in hartje Brussel.

Praktische informatie

• Data in 2024: 07.01, 04.02, 03.03, 07.04, 05.05, 02.06, 07.07, 04.08, 01.09, 06.10, 03.11, 01.12
    Op 05.05 viert het museum de Pride
  • Wij raden u echter aan uw toegang te reserveren, klik hier
  • Laatste toegang om 16u15
  • Ontdek ook eerste zondag van de maand in het Riolenmuseum, het Mode en Kant Museum en de GardeRobe MannekenPis.

Eerste zondag van de maand: Pride @ the Museum