Spelen maar!

Van 13.02.24 > 25.08.24

Spelen maar! toont de fascinerende geschiedenis van spelletjes aan de hand van stukken uit de collectie van het Museum van de Stad Brussel.

Overal zijn ze te vinden. Als vrijetijdsbesteding of als een stukje gezelligheid. Iedereen deed mee aan deze ontspannende activiteiten. De Brusselaars bleven niet achter. Zo blijkt uit de vele stukken uit de depots van het museum. Kaartspellen, gezelschapsspellen, speeltafels, miniatuurspeelgoed voor kinderen, meer uitgebreide optische spellen en nog veel meer.

Om de tentoongestelde voorwerpen een context te geven, worden de spelscènes geïllustreerd met schilderijen, beeldhouwwerken, tekeningen en gravures. Zonder de prenten en het porselein te vergeten, waar het spel vaak als decor of versiering opduikt.

Duik met ons mee middenin dit speelse universum!