Nocturnes van de Brusselse musea

Van 11.04.24 > 11.04.24

Vanavond in het museum: spelen maar! Het Museum van de Stad Brussel nodigt je tijdens de Brussels Museums Nocturnes uit voor een spel!

• Achter de schermen bij de capsule-tentoonstelling Spelen maar!  Ontdek samen met het wetenschappelijke team van het museum de fascinerende geschiedenis van spelletjes. Als vrijetijdsbesteding of gewoon voor de gezelligheid; iedereen houdt wel van deze ontspannende activiteiten. Kaartspelen, gezelschapsspelen, speeltafels, miniatuurspeelgoed voor kinderen, optische spelletjes: er zijn heel wat soorten spelletjes.
  • Ontdek de Grote Markt op een leuke en interactieve manier met Bruskwer, ons reuzenganzenspel. Aan de hand van activiteitenkaartjes ontdek je de evolutie van het plein, zijn geschiedenis en architectuur en de namen van de gebouwen. Wist je dat de details op de gevels veel vertellen over de gildes die er vroeger zaten? Spelen maar!
  • Het beeld van Minerva, of de Vrijheid, het schilderij De Botermarkt en een tiental andere werken van het museum worden geherinterpreteerd door Voix de voyageurs. De koorzangers lieten zich inspireren door Griekse, Algerijnse, Togolese of Moldavische gezangen en nemen je mee op een ontdekkingstocht in de talen die door tal van Brusselaars worden gesproken.
  • Wil je tot slot meer weten over de geschiedenis van Brussel? Onze standing guides staan voor je klaar in de zalen van het museum.

Praktische info

• Donderdag 11.04.24 van 17 tot 22 uur